Monday, November 26, 2012

Det klaffar

Grusbilen kom först. Sen första containern. Sen nästa lass grus strax före nästa container. Tänk att man kan vara så barnsligt förtjust i att vara ägare till ett par containrar.

Vägen behöver sladdas till något för biltrafik men det fixar ericas morbror med traktorn.

Mitt största problem nu är att få stommen märkt av någon som kan men det är i stort sätt fixat. Får nog byta konsult men det löste sig tack vare husflyttarkollega. Sedan jar jag lite funderingar på nivån på grunden, stommen och bjälklag. Stommen står idag något snett på sockeln men detta har man kompenserat med det nya bottenbjälklaget.  en del är urjackat medan en del är vilande i sin fulla tjocklek på muren. Min nya sockel är helt vågrät. Funderar på hur jag ska attakera problemet. Anpassa stommen eller ändra grunden.tror att huset byggdes någorlunda vågrätt. Detta vållade mig lite huvudbry och bokläsning i natt. Förslag?




No comments:

Post a Comment