Friday, August 24, 2012

Att sätta sitt märke

Har funderat mycket på vilka avtryck vi gör i huset när vi flyttar det. Vi vill ju göra huset rättvisa och återuppbygga det med genuina material. Vårt avtryck blir ju enormt och är ju det i särklass största som hänt huset på 60 år. Kanske till och med större än den mycket omfattande renoveringen 1948-50. Jag har när vi nu river ofta haft lite dåligt samvete mot Bo, märta och Ruth som lät renovera huset då. Det är ju deras material jag river ut och det som finns bakom som jag behåller. Jag vill ju inte ta bort dem ur tidslinjen! Men så när jag studerar husets planlösning och hittar gamla dörrar och annat inser jag att deras avtryck inte blir i Tretex utan just i planlösningen av huset. Det är deras plan vi tänkte återuppbygga och så lever deras minne i huset.

No comments:

Post a Comment