Tuesday, January 8, 2013

Ny fas

Lite pyssel på lågvarv blev det på lovet men nu drar det igång igen oå alvar. Igår satte jag ena väggen med panel. Hittade och la ut syllvarvet på huset. Det var en riktigt skön känsla att stå där i mörkret och skönja huset som börjat sin resa uppåt! Mycket spik är det att rensa oxh en hel del syll att lägga i men det är härligt att vara igång. Nästa vecka lägger vi i en växel till då timringshjälp anländer. Måste bara beställa lindrev och reparationstimmer få flyttat fram en container och mycket mer!!!

Men först ska jag lägga på ett par lav så jag får en klar bild av vad som ska bytas och hur mycket som ska laskas i för att kompensera för grunden.






2 comments:

  1. Coolt! Så om fyra veckor är det taklagsfest! ;-)

    ReplyDelete
  2. Typ... Ge mig en stund till om jag ska ha taket färdigt också. Men stommen ska vara uppe.

    ReplyDelete