Wednesday, April 25, 2012

Rivningslov

Vi får lov! Igår damp ett beviljat rivningslov ner i lådan. Ännu en milstolpe på väg mot byggnation. För övrigt är nu tomten avstyckad sedan en vecka tillbaka. Kändes lite fint att våra fina grindstenar betraktas som "råstenar" och därmed utgör gränsmarkeringar på lantmäteriets kartor. De pryder verkligen sin plats flankerade av bäcken som rinner längs vägen. (fast vi envisas med att kalla det för ett dike... Sjötomt och sånt!!) Grävmaskinen är återlämnad och vi vill rikta ännu ett stort tack för att vi fick använda den så länge. De sista dagarna flyttade jag in i maskinen och grävde frenetiskt för att bli färdig med allt. På fredagen kom så till slut lastbilarna med gruset jag vart lovad så länge. Det blev några lass under dagen. 17 lass 0-150 a16t var. Vi höll på till 22:00!! Totalt har vi kört ut ca570t för väg och gårdsplan. Har i avsaknad av maskinen lagt lite tid på att stänga om vår sommarhage. Det blir 650m elstängsel med 5 trådar. Känner att planteringsnerven gör sig påmind och suget efter att åka och köpa våra nya vårdträd växer. Rödblommig kastanj och lindar blir det vi infart och grind. ”Även om jag visste att jag skulle dö i morgon skulle jag plantera ett träd” (Martin Luther) Hoppas jag lever lite längre....

1 comment: